Hartcoherentie oefening

Hartcoherentie oefening


Help je lichaam om hartcoherentie en rust te bereiken. 


Onze ademhaling is van grote invloed op hoe ons lichaam en daarmee ook onze mind functioneert. In de westerse wereld krijgen we eigenlijk teveel zuurstof binnen. Helaas is het met zuurstof niet 'hoe meer, hoe beter'. Onze ademhaling wordt namelijk niet door zuurstof maar door de CO2 die we uitademen aangestuurd. Een te snelle ademhaling brengt ons lichaam in een vlucht of vecht modus. Dit activeert het stress systeem in het zenuwstelsel. We komen dan in een modus van overleven, waarbij ons lichaam niet meer in balans is. 


Door je ademhaling aan te passen, kan je je lichaam weer tot rust brengen. Je geeft hiermee het signaal aan je lichaam: ik ben veilig, ik hoef niet de vechten of vluchten. Met de oefening die je hieronder kan downloaden breng je je hart en ademhaling in hetzelfde ritme, ofwel hartcoherentie. Dit brengt je zenuwstelsel tot rust en daarmee je hele bodymind. 


Doe deze oefening in de ochtend en avond om je lichaam op regelmatige basis tot rust te brengen en zodat je een paar minuten de tijd neemt om naar je lichaam en je gevoel te luisteren. Het zal je veel goed doen. 

Pieternel showed me tools, for example a breathing exercise and how to create lasting habits. [...] I have now practical tools at my hands that help me in certain situations. I learned how important it is to center myself and which practical steps I can take in my everyday life to do that.

Lydia

Vul je e-mail in en ontvang de hartcoherentie oefening

Na het invullen van je e-mailadres ontvang je een e-mail met daarin de link om de pdf met de hartcoherentie oefening te downloaden. Je schrijft je hiermee ook meteen in voor de maandelijkse nieuwsbrief, hiervoor kan je je ten alle tijde ook weer uitschrijven.